Eco és a nagy kísérlet: A rózsa neve

Mivel minden szentnek maga felé hajlik a keze, így egy menő könyvtár kerül a látóterünkbe a mai ajánlóban. Kedves Olvasóm, el kell, hogy keserítselek, Sean Connery igéző arca és színészi játéka csak egyetlen réteget tud visszaadni abból, amit a könyv elénk tár. Ha szereted a középkorban játszódó krimit, elragadott Ken Follett világa, akkor ez a te filmed! Egy szerzetesi közösségben sorra történnek a gyanúsabbnál gyanúsabb halálesetek. Vilmos, a bölcs, daróc ruhás Sherlock Holmes és Adso, a zöldfülű, fiatal szerzetes párosa elképesztően izgalmas nyomozást folytat. Körülöttük pedig feltárul a kolostor és egy páratlan könyvtár színekkel és intrikákkal teli világa. A szöveghez azonban vértezd fel magad! Mert irodalomtudományi nehézbombázó. Az olasz Esterházy Péter (kettejüknek még a halála is válhatatlan egymástól) jól feladja a leckét. Ritkán esik meg olyan, hogy egy szerző részletes értelmezési instrukciót ír a saját regényéhez. Amolyan használati utasítást, mert ebben a

Szerelmes vérszívók



Már régóta kacérkodtam a gondolattal, hogy hazaviszem a Halhatatlan szeretők című DVD-t és megnézem, mert Tom Hiddleston (Thor, Bíborhegy, Kong: Koponya-sziget és a The Night Manager– Éjszakai szolgálat 😃) és Tilda Swinton (Narnia Krónkái: Az oroszlán, a boszorkány és a ruhásszekrény, Benjamin Button különös élete, Doctor Strange 😃) szerepelnek benne.

Miről is szól?
 
Adam egy visszavonultan elő vámpír, aki zenészként tengeti életét detroiti lakásában. Eve szintén vámpír, aki a marokkói Tangerben él, ugyancsak visszavonultan, a könyvei társaságában. Adam és Eve szerelmespár, mégsem laknak együtt, és nem kimondottan tipikus vámpírok. Egy nap a nő úgy dönt, hogy meglátogatja szerelmét, aki az öngyilkosságon gondolkodik. Tiszta bolondság, egy depressziós vámpír! 👀😅Szerencsére Eve felrázza Adamet. Egy darabig nincs is semmi gond, azonban megjelenik a nő bajkeverő húga, Ava és minden a feje tetejére áll.

Kicsit csalódott voltam, mert nem erre számítottam, hanem egy szokásos, akciódús, vérben tocsogós vámpíros filmre. Miután vége lett és feleszméltem a sokkból elgondolkodtam, hogy milyen jól megálmodta a rendező – Jim Jarmusch - hiszen teljesen más formában láthattam a vérszívókat.

Jarmusch megmutatta a vámpírok mesterét, a híres drámaírót, Christopher „Kit” Marlowet, valamint a film során többször is utalást tett valamilyen formában a műveire. Ez nagyon tetszett. Megmutatta, hogy milyen a mindenen átívelő, mindent túlélő szerelem. Annak ellenére, hogy kicsit csalódott voltam, megláttam a film erősségét, a lényeget, amit a zenével, a lassú mozgással, a részletek bemutatásával és a mély mondanivalójú párbeszédekkel ért el. Akadtak vicces jelenetek is, mint például, a szerelmeseket Ádámnak és Évának hívják, vagy a jégkrémes rész. 😏Spoilerveszély elkerülése végett, ezt most nem részletezem. 
Összességében egy igazán elgondolkodtató, drámai és a maga módján romantikus alkotás.

Kézbe vettem még egyszer a DVD-t és akkor néztem meg tüzetesebben a borítót. A Cannes-i, Torontói, London és a Sundance Filmfesztiválokon is szerepelt ez a film. Így már értem a művészi megközelítést.

Ha még így sem sikerült meggyőzni benneteket, hogy mért is érdemes megnézni ezt a filmet, akkor itt egy kis kedvcsináló. 

 - D - 

Megjegyzések